Gå til indhold

Hvis uheldet er ude

Hvis du kommer i alvorlige problemer på din rejse, er den danske ambassade og konsulaterne klar til at hjælpe.

I nødstilfælde

Hvis din situation er kritisk, og du har brug for ambassadens hjælp uden for normal arbejdstid, skal du kontakte Udenrigsministeriets Globale Vagtcenter (24/7-centret): +45 33 92 11 12 eller [email protected]

I nødstilfælde kan de colombianske politimyndigheder kontaktes på tlf. +57 123. Find yderligere kontaktinformation på det colombianske politis hjemmeside

Politianmeldelse

Tyveri og andre alvorlige hændelser bør straks anmeldes til politiet. Anmeldelsen vil ofte skulle bruges efterfølgende til eget forsikringsselskab, og den er nødvendig for at ambassaden kan udstede for eksempel et nødpas.

Ambassaden eller konsulaterne kan ikke foretage politianmeldelse på danske statsborgeres vegne. 

Ambassaden kan hjælpe med 

  • Overførsel af penge til hjemrejse fra familie/venner
  • Udstedelse af nødpas 
  • Kontakt til advokat, hvis du for eksempel bliver anholdt
  • Kontakt til pårørende i Danmark
  • Kontakt til forsikringsselskab i tilfælde af sygdom, ulykke eller død
  • Oplysning om risikoområder på din vej

Ambassaden kan desværre ikke hjælpe med

  • Lån af penge eller bankforretninger
  • Udbetaling af bistandshjælp eller pension
  • Løsladelse fra fængsel eller betaling til advokat
  • Betaling til hospital eller læge
  • Arbejde eller arbejdstilladelse 

Kontaktoplsyninger

Danmarks ambassade i Colombia

Cra. 13 # 93 - 40
Piso 2, Chicó
Bogotá, Colombia

+57 (1) 746 8016
[email protected]

 

For konsulære henvendelser: 

[email protected]

 

Telefonisk henvendelse:

Mandag - fredag
09.00 – 12.00

 

Ved akutte problemer i udlandet, kan du kontakte Udenrigsministeriets Globale Vagtcenter: 

+45 33 92 11 12