Spring til indhold

Assistance uden for Ambassadens åbningstider

På denne side finder du information om assistance uden for ambassadens eller konsulaternes kontortid, hvis der er akut behov for hjælp.

Uden for åbningstid

Står du i en situation med akut behov for hjælp, bedes du enten kontakte ambassaden pr. e-mail: bogamb@um.dk eller en af de to danske konsulater i Barranquilla eller Cali.

 

Udenrigsministeriets globale vagtcenter

En anden mulighed er, at kontakte Udenrigsministeriets globale vagtcenter (24/7-centret) i Danmark pr. telefon +45 33 92 11 12.

Det er en mulighed, du kan benytte i en kritisk situation, hvor der er behov for assistance, inden ambassaden åbner igen.

Du kan desuden henvende dig til de lokale politimyndigheder og bede om hjælp.

 

Gebyrer

Har du akut behov for hjælp uden for ambassadens eller konsulaternes åbningstider er det muligt at hjælpe. Det skal dog informeres, at denne assistance har forhøjede time- og gebyrtakster - Se venligst  gebyrlisten.

Her er nogle priseksempler (januar 2015):

Provisorisk pas eller forlængelse af pas uden for ambassadens kontortid:          DDK 3.905 - COP 1.346.600

Provisorisk pas eller forlængelse af pas på ambassadens officielle lukkedage:    DDK 5.580 - COP 1.924.200

 

Regler for assistance uden for kontortid

  • Den generelle regel er, at ved bistand uden for ambassadens eller konsulatets normale åbningstid, forhøjes timetaksten med 50 % pr. time.
  • Hvis anmodningen om bistand sker på en dag, hvor ambassaden har lukket, forhøjes timetaksten med 100% pr. time.
  • En anden hovedregel er, at gebyrerne bliver erstattet med timebetaling, hvis du skal have hjælp uden for ambassadens eller konsulatets normale åbningstid.
  • Transporttiden, som ambassadens eller konsulatets medarbejder anvender for at hjælpe dig, medregnes i timeforbruget.